Ako rozchodiť nové topánky?

Nové topánky často spôsobujú odreniny a pľuzgiere, preto ich pred odjazdom na dlhú cestu najskôr rozchoďte (najmä kožené topánky). Ak sa vaše topánky ukázali ako príliš tesné alebo príliš úzke, existuje veľa domácich prostriedkov. Pre pohodlnú a dokonale padnúcu obuv stačí niekoľko jednoduchých krokov.

Rýchle domáce spôsoby

Ak potrebujeme čo najrýchlejšie rozchodiť nové topánky a nemáme po ruke výrobky na rozťahovanie, existujú ďalšie riešenia. Pre roztiahnutie kožených topánok môžete použiť metódu zvlhčovacieho krému. Potrieme ním vnútro topánok, obujeme ich s ponožkami a chodíme v nich niekoľko hodín. Kvôli účinnosti stojí za to tento postup niekoľkokrát opakovať. Podobný efekt je možné dosiahnuť aj s mokrými ponožkami, dávajte však pozor, aby ste si topánky príliš nenamočili. Ďalšou známou metódou je dať si do topánok sáčky s vodou a na noc ich dať do mrazničky. Ľad má väčší objem než voda, preto by mala byť obuv ráno po vybratí z mrazničky znateľne voľnejšia. Dávajte však pozor na množstvo vody, aby nedošlo k poškodeniu. Užitočné sú tiež staré noviny, ktorými si tesne vypcháte topánky a necháme ich tak 12 hodín. Všetky tieto metódy je možné navzájom kombinovať, aby sa urýchlil proces roztiahnutia, ale buďte pri tom opatrný.

Niektoré spoločnosti ponúkajú špeciálne rozťahovače prispôsobené konkrétnemu typu a materiálu obuvi. Bezpečnou alternatívou je tiež dať topánky obuvníkovi, ktorý je pomocou drevených kopýt na topánky roztiahne tak, aby dokonale padli na naše nohy.

Čo keď už máme otlaky?

Okrem použitia náplastí a obväzov skúste namočiť nohy do bylinkového odvaru, pre zníženie opuchov a pre upokojenie nôh. Výborne fungujú bylinky ako šalvia a harmanček. V prípade oderu neodstraňujeme poškodenú pokožku, pretože ide o prirodzenú ochranu proti baktériám. Najlepšie je na toto miesto iba nalepiť náplasť a počkať, až sa naša pokožka sama zregeneruje. Ak sa objavil veľký a bolestivý pľuzgier, môžeme ho prepichnúť opatrne ihlou, aby došlo k vytečeniu fyziologickej tekutiny, a potom miesto vydezinfikujte a prelepte náplasťou. Neodporúča sa ale prepichovať malé pľuzgieriky.

Trenie topánok je problém, ktorý zažil takmer každý z nás, a preto je dobré sa presvedčiť ešte pred nákupom, že topánky dobre sadnú. Ak už je neskoro a cítite na vysokých podpätkoch bolesť pri každom kroku, existuje niekoľko záložných možností, ako ich efektívne roztiahnuť a zmierniť tak odreniny. Mali by ste však myslieť na to, že tento proces trvá nejakú dobu a ísť na dlhú trasu v tesných topánkach môže skončiť bolestivo a nepríjemne – ku všetkému treba pristupovať s rozumom.

Pridaj komentár